Hatay’da 1387 Depremzede Çiftçiye Tohum Desteği
Kırıkhan ilçesindeki Toprak Mahsulleri Ofisi’nde düzenlenen tohum dağıtım törenine Hatay Valisi Mustafa Masatlı, İl Tarım ve Orman Müdürü Abdurrahman Türkmen ile çiftçiler katıldı.
Programda konuşan Vali Mustafa Masatlı, üretimin devamlılığının sağlanması ve tarımsal faaliyetlerin güçlendirilmesi amacıyla çiftçilere verilen desteklerin sürdüğünü belirtti. Dağıtılan tohumların yalnızca üretim için değil, aynı zamanda bölgenin yeniden kalkınması adına önemli bir adım olduğunu ifade eden Masatlı, destek sayesinde il genelinde yaklaşık 68 bin dekar alanda tarımsal üretim yapılacağını söyledi.

Masatlı, “Her bir torba tohum üreticimizin umudu, her bir dekar arazi ise Hatay’ın geleceğidir. Üreticilerimizin yanında olmaya ve tarımsal üretimi desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
İl Tarım ve Orman Müdürü Abdurrahman Türkmen de depremden etkilenen çiftçilerin yeniden üretime kazandırılması amacıyla yürütülen çalışmaların aralıksız sürdüğünü belirterek, tarımsal üretimin artırılması için destek programlarının devam edeceğini kaydetti.
Konuşmaların ardından proje kapsamında belirlenen 1387 depremzede çiftçiye pamuk, soya ve ayçiçeği tohumları teslim edildi. Destekle birlikte hem üretim kapasitesinin artırılması hem de depremden etkilenen kırsal bölgelerde ekonomik hareketliliğin güçlendirilmesi hedefleniyor.
