Hatay Valiliği ile Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğinde, Antakya ilçesine bağlı Alahan Mahallesi’nde gerçekleştirilen fidan dikim etkinliğine kamu kurumlarının temsilcileri, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı. Etkinlik kapsamında, geçen yıl çıkan yangında zarar gören 1,5 hektarlık alanda ağaçlandırma çalışması yapıldı.

Haber Resmi

Programda konuşan Hatay Valisi Mustafa Masatlı, kentin geçtiğimiz yıl yaşanan orman yangınlarında büyük bir mücadele verdiğini belirterek, Antakya, Dörtyol ve Hassa ilçelerinde toplam 3 bin 200 hektarlık ormanlık alanın yangınlardan etkilendiğini söyledi.

Yangınların ardından zarar gören alanların yeniden doğaya kazandırılması için çalışmaların hızla başlatıldığını ifade eden Masatlı, “Geleceğe umut, geleceğe nefes” sloganıyla yürütülen ağaçlandırma faaliyetlerinin kararlılıkla sürdüğünü vurguladı.

Haber Resmi

Orman Bölge Müdürü İlkay Günay da yangından etkilenen bölgelerin yeniden yeşermesi için çalışmaların devam ettiğini belirterek, fidan dikim faaliyetlerinin önümüzdeki süreçte de süreceğini kaydetti.

Konuşmaların ardından öğrencilerin de katılımıyla gerçekleştirilen etkinlikte 1000 fidan toprakla buluşturuldu. Dikilen fidanlarla birlikte yangında zarar gören alanın yeniden orman ekosistemine kazandırılması hedefleniyor.

Haber Resmi

Hatay’da sürdürülen ağaçlandırma çalışmalarıyla hem doğal yaşamın korunması hem de gelecek nesillere daha yeşil bir çevre bırakılması amaçlanıyor.

Haber Resmi