Hatay Gastronomi Lisesi Projesinde İlk Somut Adım
Hatay’da uzun süredir gündemde olan Gastronomi Lisesi projesi için ilk somut adım atıldı. Millî Eğitim Bakanlığı yetkilileri, kentteki eğitim yatırımlarını incelemek üzere gerçekleştirdikleri ziyaret kapsamında okulun yapılmasının planlandığı alanda değerlendirmelerde bulundu.

Millî Eğitim Bakanlığı İnşaat ve Emlak Genel Müdürü Aynur Gökalp Durna ile Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Salih Kaygusuz, Hatay programı kapsamında İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nde düzenlenen toplantıda İl Müdürü Harun Tüysüz ve eğitim yöneticileriyle bir araya geldi. Toplantıda il genelindeki eğitim yatırımları, devam eden projeler ve mesleki eğitim çalışmaları ele alındı.
Heyet, daha sonra yapımı devam eden Antakya Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu inşaatı ile yeniden inşa edilen Erol Bilecik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi atölyelerinde incelemelerde bulundu.
Ziyaretin en önemli gündem maddesi ise Hatay’a kazandırılması planlanan Gastronomi Lisesi oldu. Bakanlık heyeti, proje için belirlenen alanda saha incelemesi yaparak yatırım sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye’nin gastronomi alanında öne çıkan şehirlerinden Hatay’da hayata geçirilmesi planlanan okulun, gençlere nitelikli mesleki eğitim sunması ve kentin zengin mutfak kültürünü gelecek nesillere aktarması amaçlanıyor.

Saha ziyaretlerine Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Özlem Denizmen, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Tavas, Proje Direktörü Mehmet Hüsnü Yamakoğlu, Tasarım Direktörü Erdem Ergin ile Teknik Ofis ve Satın Alma Direktörü Bülent Yel de katıldı.
Gerçekleştirilen incelemelerde, Hatay’ın eğitim altyapısını güçlendirecek yatırımlar değerlendirilirken, öğrencilerin modern ve donanımlı eğitim ortamlarında öğrenim görmesini sağlayacak projeler üzerine görüş alışverişinde bulunuldu.