Olay, Reyhanlı ilçesinde meydana geldi. İddiaya göre, özel halk otobüsüne binmek isteyen tekerlekli sandalyeli vatandaş, otobüs şoföründen engelli rampasını açmasını talep etti. Ancak şoförün, vatandaşın tek başına araca binemeyeceğini söylemesi üzerine taraflar arasında sözlü tartışma yaşandı.

Görüntülerde, çevrede bulunan bazı şoförlerin de tartışmaya dahil olduğu görülürken, otobüs şoförünün engelli vatandaşa yönelik, “Kimse gelmeden almak yasak. İstediğin yere yaz” ifadelerini kullandığı anlar dikkat çekti. Yaşadığı duruma tepki gösteren engelli vatandaş ise engelli rampasının açılmasının yasal bir zorunluluk olduğunu belirterek durumu kayıt altına aldı.

Sosyal medyada yayılan görüntülerin ardından Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk konuya ilişkin açıklama yaptı. Öntürk, vatandaş adına üzüntü duyduklarını belirterek, “Biz bu halkın hizmetkarıyız. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür diliyorum. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok” ifadelerini kullandı.

Yaşanan olay, toplu taşımada engelli bireylerin erişim hakkı ve kamu hizmetlerinde eşit ulaşım imkanları konusunu yeniden gündeme taşıdı.