DOLAR 46.47 ₺
EURO 53.13 ₺
STERLIN 61.58 ₺
G.ALTIN 6,258.79 ₺
BTC 63,961.74 $
ETH 1,731.49 $
BİST 0.00

    Arsuz’da İlk Soya Ekimi Yapıldı

    GÜNDEMArsuz 18
    Yayınlama: 22 Haziran 2026 Pazartesi 11:14 Kaynak: İhlas Haber Ajansı

    Hatay’ın Arsuz ilçesinde Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi (TAKE) Projesi kapsamında ilk kez gerçekleştirilen soya ekiminde hasat heyecanı yaşanıyor. İlçede 180 dekarlık alanda ekimi yapılan soyadan dekara 350 ila 550 kilogram arasında verim alınması hedefleniyor.

    Arsuz’da İlk Soya Ekimi Yapıldı

    Arsuz Kaymakamı Fatih Eroğlu, TAKE Projesi çerçevesinde yüzde 75 hibe desteğiyle üreticilere dağıtılan "Turbo" ve "Adel" çeşidi soya tohumlarının ekildiği alanlarda incelemelerde bulundu. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkililerinden bilgi alan Eroğlu, 23 Nisan’da ekimi yapılan ve çiçeklenme dönemine giren bitkilerin gelişimini yerinde değerlendirdi.

    Haber Resmi

    Yetkililer, yüksek verim potansiyeline sahip soya çeşitlerinden dekara 350 ile 550 kilogram arasında ürün elde edilmesinin beklendiğini belirtti.

    Ziyaret sırasında açıklamalarda bulunan Kaymakam Eroğlu, Arsuz’da ilk kez gerçekleştirilen soya üretiminin ilçe tarımı açısından önemli bir adım olduğunu vurguladı. Alternatif ürünlerin üretim desenine dahil edilmesinin tarımsal çeşitliliği artıracağını ifade eden Eroğlu, üreticilerin gelir kaynaklarının da çeşitleneceğini söyledi.

    Elde edilecek verilerin yeni üretim alanlarının oluşturulmasına katkı sağlayacağını kaydeden Eroğlu, Arsuz’un tarımsal kalkınma hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdüreceğini dile getirdi.

    Haber Resmi

    İlk Yorumu Sen Yaz
    code