Bakanı Kurum, deprem sonrası yeniden inşa çalışmalarına ilişkin yaptığı açıklamada, en kapsamlı dönüşümün gerçekleştirildiği illerden biri olan Hatay’da bugüne kadar 153 bin konut, köy evi ve iş yerinin hak sahiplerine teslim edildiğini açıkladı.
Milli İrade Platformu tarafından düzenlenen 15. Milli İrade Buluşması'nda konuşan Bakan Kurum, deprem bölgesinde yalnızca konutların değil, şehirlerin de yeniden inşa edildiğini belirterek Hatay’daki çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü ifade etti.
Hatay’ın tarihi ve sosyal dokusunun yeniden ayağa kaldırılması için yoğun mesai harcandığını vurgulayan Kurum, "Hatay’da 153 bin konut, köy evi ve iş yerini vatandaşlarımıza teslim ettik. Şehrimizi tarihi çarşıları, meydanları, okulları, hastaneleri ve altyapısıyla birlikte eskisinden daha güçlü hale getiriyoruz." dedi.
Deprem bölgesindeki çalışmalar kapsamında 3 bin 482 ayrı şantiyede yaklaşık 200 bin mimar, mühendis ve işçinin görev yaptığını belirten Bakan Kurum, iki yıl gibi kısa bir sürede büyük bir yeniden inşa sürecinin gerçekleştirildiğini söyledi. Kurum, saatte 23, günde ise 550 konutun tamamlandığını ifade etti.
Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut hamlesinin devam ettiğini dile getiren Kurum, 81 ilde 500 bin sosyal konut hedefi doğrultusunda çalışmaların sürdüğünü, 2027 yılının mart ayında yeni sosyal konutların anahtar teslimlerinin başlayacağını açıkladı.
Konuşmasında çevre projelerine de değinen Bakan Kurum, 1 Temmuz itibarıyla Depozito Yönetim Sistemi'nin Türkiye genelinde uygulanmaya başlanacağını belirterek, sistem sayesinde yılda 25 milyar ambalajın geri dönüşüme kazandırılmasının ve ülke ekonomisine yaklaşık 30 milyar liralık katkı sağlanmasının hedeflendiğini kaydetti.
Depremin en ağır etkilediği illerin başında gelen Hatay’da konut teslimlerinin yanı sıra eğitim, sağlık, ulaşım ve altyapı yatırımlarının da eş zamanlı olarak sürdüğü belirtilirken, şehir genelindeki yeniden inşa çalışmalarının etaplar halinde devam ettiği bildirildi.