Yapılan açıklamada, MHRS üzerinden randevu almasına rağmen muayeneye gitmeyen ya da randevusunu zamanında iptal etmeyen vatandaşların, 15 gün boyunca aynı branştan yeniden randevu alamayacağı hatırlatıldı. Söz konusu uygulamanın, randevu yoğunluğunu azaltarak sağlık hizmetine gerçekten ihtiyaç duyan hastaların daha hızlı erişimini sağlamayı amaçladığı belirtildi.
Ayrıca, randevusuna katılamayacak vatandaşların mağduriyet yaşanmaması ve sistemin verimli işlemesi adına randevularını önceden iptal etmeleri gerektiği ifade edildi. İptal işlemlerinin MHRS mobil uygulaması, ALO 182 hattı veya MHRS sistemi üzerinden kolaylıkla yapılabileceği bildirildi.
Yetkililer, zamanında iptal edilen her randevunun başka bir hastaya önemli bir fırsat sunduğunu belirterek, vatandaşlara randevu kullanımında daha duyarlı ve sorumlu davranmaları çağrısında bulundu.