“Verilen sözler tutulsun” çağrısı yapılan açıklamada, öğretmenlerin yaşadığı sorunların acil çözülmesi istendi.
Hatay Emek ve Demokrasi Platformu öncülüğünde gerçekleştirilen açıklama, Necmi Asfuroğlu Lisesi önünde yapıldı. Açlık grevinin 6. gününde yapılan buluşmaya sendika temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve eğitim emekçileri katıldı.
Katılımcılar, özel sektör öğretmenlerinin uzun süredir güvencesiz çalışma koşullarına mahkûm edildiğini belirterek, taban ücret uygulamasının hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca öğretmenlerin özlük haklarının iyileştirilmesi ve çalışma koşullarının insanca seviyeye çıkarılması talep edildi.
Açıklamada, öğretmen atamalarında uygulanan mülakat sistemine de tepki gösterildi. Liyakat esaslı bir atama düzeni kurulması gerektiği ifade edilerek, mülakat mağduru öğretmenlerin yaşadığı hak kayıplarının giderilmesi çağrısı yapıldı. TBMM’de bulunan ilgili düzenlemenin bir an önce yasalaştırılması istendi.
Eğitim emekçileri, Milli Eğitim Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kurumlara seslenerek, daha önce verilen sözlerin yerine getirilmesini talep etti. Açıklamada, Ankara’daki öğretmenlerle dayanışmanın süreceği ve sürecin takipçisi olunacağı ifade edildi.